My sobie czekamy na lody, potem już tylko modlitwa :diabelski_usmiech
Co może być przyczyną,alternator czy akumulator?
Zwiń
X
-
Co może być przyczyną,alternator czy akumulator?
Witam mam pytanie odnośnie ładowania mierzyłem miernikiem autko stało tylko 11godz i napiecie było tylko 11,80v,chyba czas pomyśleć o nowym ,ale mimo to ładowanie jest 14v czy to wina ze akumulator jest słaby chodzi w skodzie octavi 1,6sr benzyna,czy ze altelnator sie konczy lub regulator napiecia?
-
-
Jest to jak najbardziej normalne. Pomiar napięcia na akumulatorze przy nie pracującym silniku, po kilku godzinach będzie zawsze w okolicach 12V, a nawet kilka dziesiątych wolta mniej, bo jest pobór prądu np. przez autoalarm, czy jakieś inne urządzenia będące stale pod napięciem, chociażby moduł do otwierania/zamykania szyb.
Napięcie na akumulatorze w granicach napięcia ładowania (14V) utrzyma się tylko przez kilka minut po wyłączeniu silnika. Napięcie 11,8V po kilku godzinach postoju to normalne.
Komentarz
-
-
Ładowanie masz dobre. Zapala ci się kontrolka ABS przy odpalaniu. Tzn najpierw jest test i gaśnie potem jak kręcisz rozrusznikiem nie powinna się zapalać. Jej zapalnie przy kręceniu rozrusznikiem świadczy o spadku napięcia poniżej 10V. Jeśli dzieje się to na naładowanym akumulatorze (naładowany 100 % ma 12,6-12,7V w spoczynku po odczekaniu 15 od zgaszenia silnika i odłączenia prostownika) to aku pada. Dodatkowo stary zużyty akumulator ciężko osiąga wartość 12,6-12,7 V na postoju w spoczynku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez luckdMarian 2 napisał/a:
Napięcie 11,8V po kilku godzinach postoju to normalne.
Normalne dla zużytego akumulatora.
Zamieszczone przez krzysiek79163powinno wskazywać ładowanie ok. ilu volt
tak mnie sprawdzał.jakby co posiadam kabel vag
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek79163ładowanie ile powinno wynosić przy akumulatorze tak przy obrotach 2000 bo ja mam tak 13,9-14v,autko stało teraz ponad dobę no i na akumulatorze mam napięcie 11,65V to co akumulator juz słaby no ale wiadomo alarm itp ciągnie cos tam
Jeśli masz multimetr z zakresem 10 A to warto by go wpiąć szeregowo pomiędzy akumulator i klemę + i sprawdzić jaki płynie prąd. Po wejściu odbiorników w stan czuwania powinien spaść do około 0.04 A po kilku minutach od zamknięcia auta kluczykiem/pilotem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek79163Przy włączonych odbiornikach 13,40-13,55V a moze to byc wina akumulatora ze słaby i dlatego takie ładowanie
[ Dodano: Pon 23 Mar, 15 13:59 ]
Mówię jedz do gościa co handluje akumulatorami zmierzy ci za darmo czy masz słaby akumulator czy złe ładowanie, bo jak kupisz nowy a masz słabe ładowanie to potem mogą ci gwarancji nie uznaćjakby co posiadam kabel vag
Komentarz
-
-
Ładowanie masz dobre. Zapala ci się kontrolka ABS przy odpalaniu. Tzn najpierw jest test i gaśnie potem jak kręcisz rozrusznikiem nie powinna się zapalać. Jej zapalnie przy kręceniu rozrusznikiem świadczy o spadku napięcia poniżej 10V. Jeśli dzieje się to na naładowanym akumulatorze (naładowany 100 % ma 12,6-12,7V w spoczynku po odczekaniu 15 od zgaszenia silnika i odłączenia prostownika) to aku pada. Dodatkowo stary zużyty akumulator ciężko osiąga wartość 12,6-12,7 V na postoju w spoczynku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez toomaszCiekawa teoria, w Mojej O1 Tour 2010 1.9TDI codziennie gdy go odpalam rano zapalają się na chwile te lampki od ABS podczas rozruchu silnika. To oznacza że mam aku do wymiany?? Raczej nie... auto potrafi i tydzien stać i odpali bez problemu..
Kolega dobrze napisał. Spadek napięcia podczas odpalania (kręcenia rozrusznikiem) powoduje zapalanie się kontrolki ABS. Zwiastuje to, że akumulator w niedługim czasie do wymiany.
Komentarz
-
-
Takie są kryteria producentów. Spadem poniżej 10 V przy odpalaniu oznacza wyeksploatowany akumulator (o zbyt małym prądzie rozruchowym czyi za dużej rezystancji wewnętrznej). Ja też mam aku 6 letnie i za każdym razem zapala się kontrola ABS. Spadek dopiero do poniżej 8V przeważnie oznacza problemy przy odpalaniu.
Komentarz
-
Komentarz